سلامت

آیا آلولوز شیرین کننده کامل است؟

آیا آلولوز شیرین کننده کامل است؟

اگر می‌خواهید یک شیرین‌کننده کم کالری با طعم بهتر داشته باشید، آلولوز ممکن است پاسخگو باشد. این جایگزین قند که اخیراً توسط FDA تأیید شده است، دارای نکات مثبت زیادی است. اما قبل از افزودن آن به قهوه، مهم است که تصویر کامل را دریافت کنید.

متخصص تغذیه ثبت شده در بیمارستان های دانشگاهی الیزابت تراکسلر، ام اس، RDN، LD مانند بسیاری از جایگزین های قند، آلولوز کالری کمی دارد و سطح انسولین یا قند خون را افزایش نمی دهد، بنابراین می تواند برای مدیریت وزن و دیابت مفید باشد. چیزی که آلولوز را متمایز می‌کند این است که بافت و طعمی شبیه به شکر سفره دارد و به نظر نمی‌رسد که مزه قوی‌ای را که اغلب با اکثر جایگزین‌های شکر کم کالری همراه است، بدهد.”

آلولوز چیست؟

آلولوز قندی است که به طور طبیعی در کشمش، انجیر، شربت افرا، ملاس و گندم یافت می‌شود. آلولوز به صورت تجاری با حرارت دادن مولکول قند فروکتوز و تغییر شکل شیمیایی آن تولید می شود. شیرین کننده حاصل به صورت دانه بندی شده مانند شکر یا به صورت مایع در دسترس است. می‌توانید آن را آنلاین پیدا کنید، اما آن را در اکثر قفسه‌های فروشگاه‌ها یا در بسیاری از غذاها یا نوشیدنی‌های کم کالری پیدا نخواهید کرد – حداقل هنوز.

آلولوز و بدن

واکنش بدن به آلولوز متفاوت از قند سفره است. آلولز به سرعت جذب و دفع می شود، اما توسط بدن متابولیزه نمی شود. از آنجایی که آلولوز متابولیزه نمی شود، سطح انسولین یا قند خون را افزایش نمی دهد، به عنوان چربی ذخیره نمی شود و مانند شکر باعث افزایش وزن نمی شود.

اخبار “شیرین” در مورد آلولوز

شیرین و خوش طعم. آلولوز تقریباً 70 درصد به شیرینی شکر است و طعم زیادی شبیه شکر دارد، بدون مزه یا کم مزه. این بدان معناست که می توانید واقعاً از آن به عنوان یک جایگزین شکر لذت ببرید، از جمله برای پخت.

کالری کم. آلولوز حدود یک دهم کالری موجود در قند را دارد. این حاوی تقریباً 1.6 کالری در هر قاشق چایخوری است در مقایسه با 16 کالری در 1 قاشق چایخوری شکر.

ایمن. آلولوز تاییدیه “به طور کلی به عنوان ایمن شناخته شده” را از سازمان غذا و دارو (FDA) دریافت کرده است.

بدون پوسیدگی دندان. برخلاف شکر و مانند برخی از جایگزین‌های قند دیگر، آلولوز در دهان متابولیزه نمی‌شود، بنابراین به پوسیدگی دندان کمک نمی‌کند.

سطح انسولین و قند خون را افزایش نمی‌دهد. آلولوز سطح انسولین یا قند خون را افزایش نمی‌دهد، که آن را انتخابی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت می‌کند. اما مزایا ممکن است بسیار فراتر از این باشد.

«چند مطالعه نشان داده است که اگر مقدار معینی از آلولوز همراه با کربوهیدرات‌های دیگر مصرف شود، ممکن است قند خون پایین‌تر از آنچه برای آن غذا به تنهایی معمول است، افزایش یابد. و مطالعات انجام‌شده روی موش‌ها نشان داد که آلولوز ممکن است حساسیت بدن به انسولین را که برای تنظیم قند خون مهم است، افزایش دهد.

معایب آلولوز

عوارض جانبی. در این مرحله، مطالعات انسانی زیادی وجود ندارد که نشان دهد چقدر آلولوز ممکن است مضر باشد. در حالی که عوارض جانبی زیادی شناسایی نشده است، این امکان وجود دارد که در صورت مصرف در مقادیر بالاتر، آلولوز به دلیل جذب ضعیف آن باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می دهد که آلولوز ممکن است باعث رشد باکتری های خاص مرتبط با اثرات ضعیف بر سلامت روده شود. در هر دو مورد، آلولوز می تواند علائم گوارشی ناراحتی، گاز یا نفخ مشابه با سایر جایگزین های قند ایجاد کند. اعتدال همیشه کلید است.

قیمت. محصول جدید است، باید به صورت تجاری تولید شود و دارای ویژگی‌های مثبت زیادی است که تقاضای بالایی برای آن ایجاد می‌کند. همه اینها باعث افزایش قیمت می شود. در مقایسه با سایر شیرین کننده ها، آلولوز گران ترین است. آلولوز تقریباً پنج برابر قیمت شکر رومیزی، بیش از دو برابر قیمت Sweet’N Low و حدود 30 درصد گرانتر از Truvia و Equal است.

“اگر می توانید هزینه را بپردازید، آلولوز مقدار زیادی در ستون بعلاوه دارد. گزینه ایمن دیگری برای افزودن شیرینی بدون شکر یا کالری فراهم می کند. ممکن است به دلیل پتانسیل آن برای کاهش وزن و مدیریت قند خون جذاب باشد. با این حال، مانند هر جایگزین قند دیگری موجود، ما باید آن را در حد اعتدال مصرف کنیم زیرا تحقیقات بیشتری برای ارزیابی تأثیر آن بر سلامتی در طول زمان مورد نیاز است.

پیوندهای مرتبط

University Hospitals دارای تیمی از تغذیه‌شناسان بالینی با تخصص برای ارائه مشاوره و برنامه‌های غذایی شخصی‌سازی شده برای هر کسی است که به دنبال ارتقای سلامتی خود است. هدف گذاری کنید یا به طور ایمن و موثر وزن کم کنید.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا